torsdag 3 november 2011

Tjäna pengar online?

Går det verkligen?Jag har spenderat ett antal dagar utrpritt på rätt lång tid och surfat runt på diverse mer elle mindre obskyra siter för att hitta ett sätt att tjäna pengar online. Och för att svara på frågan ovan: Det går!
Problemen är dock många.

-Sålla bland alla fantastiska erbjudanden.
För det mesta är det ganska lätt. Det första jag brukar göra är att helt enkelt kopiera URL:en och gå till Google och göra en sökning tillsammans med ordet SCAM. För det mesta finns det människor som provat det unika systemet och har skrivit en review, är den negativ och det finns flera finns ingen anledning att prova. Är det endast ett fåtal negativa omdömen så finns flera sidor med Scam reports t ex:
http://www.ripoffreport.com/
Lita på dina instinkter. Låter det för bra för att vara sant så är det det också!

Det händer dock att en del siter får bra omdömen också. Då kommer nästa problem. Hur vet man att det är äkta ömdömmen? Det kan både vara besvikna som gått på något och vill att andra skall göra samma sak och det kan vara den som driver scamsiten som skriver egna omdömmen.

Personligen så utgår jag från att har de 1 dålig review så är det inte värt risken.
Jag har hittills aldrig hittat en site som är värt risken för övrigt.

Efter en del letande så visar det sig att det mesta som de här scammarna tar betalt för finns dessutom gratis. Det krävs dock en massa letande som tar enorm tid. Jag har hittat en bra sammanställning på http://reviewopedia.com/workathome/7-ways-to-make-money-online/ En sak är säker: DET ÄR INTE SNABBT OCH ENKELT. Det kräver en hel del jobb!

-Online Surveys
Det här funkar men det är absolut inget man blir rik på, speciellt inte på svenska siter. Dessa ger oftast poäng som kan omsättas i någon form av webshop. Gemensamt för de jag sett är att det behövs oerhört många poäng för att kunna lösa in dem i varor.
De amerikanska undersökningarna kan betala bra, men oftast har de en utbetalningsgräns på 25-50 USD. Det tar tid att komma upp i eftersom undersökningar inte kommer ut så ofta. En del siter ger även e 5-10 USD i signon bonus.
En bra site för länkar till surveys är http://www.getpaidsurveys.com/
Det är ett stort jobb att registrera sig på alla olika undersökningsföretag och jag vet ännu inte hur mycket det ger. Då jag inte på något av ca 10 registrerade har kommit upp i någon utbetalning. Rapport om det kommer vartefter. Helt klart är att man inte blir rik på det, men förhoppningsvis kan det ge någon form av guld eller åtminstone silverkant på tillvaron.

Jag skall fortsätta se vad som finns men det är helt klart att det inte är lätt och det är inget man blir rik på.

Inga kommentarer: