måndag 21 november 2011

Dag 1

Fy f...n! Posten är inne och genomgången men det var jobbigt! Nu bör dock värsta dagen vara avklarad och det borde vara lättare de övriga 20. Efter det borde det gå av bara farten. Nu skall allt sättas in i pärmar och om någon vecka borde jag ha en någorlunda klar bild över min situation.

Jag skaffade mig ytterligare en morot idag. Jag kontaktade www.konsumex.se för att höra vad de har för uppfattning om vad som kan göras i min situation. Jag är fullt medveten att det kostar pengar för den tjänsten, men det kan vara värt det att få hjälp med att titta på ev preskription, ackord och att fodrinsägare kallar tillbaka KFM ärenden. Förhoppningsvis kan det vara värt detta. Den första biten kostar inget utan det är först om de bedömmer att det är möjligt att lösa allt på en gång som det börjar ticka pengar. De har helt andra kontakter än vad jag har och enligt utsago kan de tom förhandla med CSN, vilket alla vet som halkat efter med dem är i det närmaste omöjligt.

Sammanfattningsvis en hyfsad dag även om inget egentligen är löst så gör jag något. DET känns fantastiskt!

Inga kommentarer: