fredag 25 november 2011

En dag efter dag 4

Posten kollad och öppnad. Det är nästan kul. Kul kan vara fel ord, men motivationen att kolla posten överväger i alla fall obehaget. Jag har förståss inte koll riktigt ännu, men det kommer så sakta närmare och närmare.

Idag är sista dagen den här veckan det skall kollas och sen blir det 2 dagar utan. Jag fundrar om jag borde öppna brevlådan i alla fall? Att låta bli kan ju faktiskt göra att man hamnar i gammla spår igen. 5 dagar är ingen solif grund att luta sig mot direkt.

Jag har sökt på Konsumex och de har några bra omdömmen på en sida, inga dåliga. Skeptikern i mig funderar på om det är verkliga omdömmen eller om det är "uppdragsomdömmen" som någon skrivit för att ge ett bra intryck. Jag tänker följa min natur och och lita på att det är äkta. Det är så mycket roligare att utgå från att människor är i grunden goda. Man blir ibland besviken med den inställningen, men oftast så stämmer det faktiskt. De som jobbar på inkassobolag är dock ibland undantag även om faktiskt de flesta där också är bra människor som försöker hjälpa till, och det finns några fantastiska människor även i den branchen. Jag kontaktar till exempel aldrig gruppnumret på Svea Inkasso längre. Jag har pratat med en dam där som är helt fantastisk och gör allt hon kan för att hjälpa till med lösningar. Ibland undrar jag om hon följer reglementet. Jag vill inte skriva ut hennes namn här, men fantastisk är hon! Tack till dig!

Inga kommentarer: