tisdag 18 mars 2008

Mat

Nu är det slut med snabbmat och färdigmat i fryförpackning. Här skall lagas matlådor och massor med grönsaker skall det bli. Inte bara ekonomiska orsaker kan ju vara skönt att må bra också.

Jag tar gärna emot recept och länktips till olika receptsidor. Gärna till billig och näringsbra recept och helst något som går att lura i barnen också. Några av mina små äter vad som helst eller är åtminstone nyfikna och några äter inget de inte känner igen (måste vara från deras mors gener :-), jag äter allt minst en gång).

Så kom igen fyll på i kommentarer med billiga fantastiska vardagsrecept. det gör inget om det blir några billiga festrecept heller. Brödbak skall det också bli bättre med så skicka sånt med.

Tack på Förhand!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! På arla.se kan man sortera fram budget-recept, där brukar jag botanisera ibland. Lycka till!

Jessica sa...

Attsingen, det var ju vad jag tänkte tipsa om! Hittade precis till den här sidan, och känner mig så himla peppad av din entusiasm. Även om jag inte har familj (bara en liten sambo) så kan jag också ha den där känslan av att pengarna bara rinner iväg ibland. Man kollar på kontot och tycker att man inte handlat någonting men då har det gått en tusenlapp någonstans. Har dock en ganska bra strategi där jag lägger undan pengarna i början av månaden - sista veckan kanske jag bara har en hundring på lönekontot men då är det den och inget mera. Oj, långt inlägg... Har ett rätt billigt recept på gulaschsoppa hemma, får kolla det sen... ;)